1 november 2016

uppdatering




  • hjälp mig med kontakter och att stå på dig åt mig i sjukvården.
  • tala om för mig att jag får må bra. Jag behöver bli påmind...
  • ta min värk på allvar även om jag har svårt med det själv...
  • tillåt mig att tappa masken.
Jag va hos läkaren på vårdcentralen för ett bra tag sedan. De va flera där och alla va rörande överens om att jag skulle bli sjukskriven och komma till rygginsitutet i Växjö. Något läkarintyg kom aldrig hem så till slut ringde jag sjukskrivningskodinatorn på vårdcentralen för att fråga vad som hände?! Då låg det i systemet läkaren hade bara inte signerat det. Men sjukskrivningskodinatorn skulle se till att det blev gjort samma dag. Men om jag inte ringt och frågat. Hade något hänt då? Så rygginstitutet hörde jag inte heller av. Så jag ringde dom men de hade inte fått någon remiss om mig. Så jag ringde vårdcentralen och läkaren skulle ringa upp på fredag. Men i dag ringde sjukskrivningskodinatorn och sa att hon hade varit på försäkringskassan för att höra vad som händer. Det är vist försäkringskassan som fixar så att man kommer till rygginstitutet. Men jag hade inte fått någon personlig handläggare ännu så då kan jag inte skickas någon stans. Men sjukskrivningskodinatorn skulle ligga på försäkringskassan för att det skulle hända något förhoppningsvis i slutet av denna veckan och sedan skulle sjukskrivningskodinatorn höra av sig till mig. Men om jag inte hade hade ringt och frågat hur det gick hade sjukskrivningskodinatorn inte varit på försäkringskassan. Det är alla sådana här saker det hade varit fantastiskt underbart att få hjälp med. Alltså kontakter med vården och jaga folk.

och det att jag får må bra. Säg det till mig och låt mig vara trött och slut. Må bra kommer inte genom att piska folk utan genom att låta dem ta det lite lugnare. Fokus på att leva med Mindre pengar men mer livskvalitet. Jag vet det där med att det är först när man liksom tappat allt som man kan börja om på nytt. Men det är inte det jag menar. När det inte handlar om att jag SKA. Utan hur gör jag för att det ska vara hållbart för mig i längden!?

Jag ska träffa en IPT-terapeut. Det är en terapeut som riktar sig på relationsproblem och när relationsproblem leder till psykisk stress. Vi får se vad det ger..

och alla dessa utredningar med dottern och oron. 


  

Jag är trött och har ont. Tro mig! Titta utanför din egen synvinkel och se att det handlar om att jag har ONT!!!!

Som att vi inte alla är små och rädda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar