1 november 2016

relationer

Vist vet ni att det är när det är som jobbigast relationer prövas. När någon mår påtagligt dåligt. En del blir starkare, andra försvinner för att sedan komma tillbaka och andra försvinner för alltid.  Det är prövande på många sätt. Människor i ens omgivning kan undra om de betyder något. Känna vanmakt och rädsla. Inte veta vad de ska göra. Och mår man dåligt själv är man inte alltid så pedagogisk och förstående. Det svajar till ordentligt. Då drar sig somliga hellre bort i från en. Så slipper de greja i det som gör ont och är jobbigt...Jag vill inte att relationer ska försvinna nu när jag inte mår helt bra. Ni är viktiga. Men jag orkar inte riktigt kämpa för att det ska fungera..Men finns kvar. och tillåt det lilla enkla vara vackert. Vet ni inte vad ni kan göra för mig. Så fråga och prata med mig. Jag har inte blivit stum..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar