29 november 2016

det är jobbigt

Jag tänkte jag skulle flytta bloggen. Jag har så mycket tankar hur jag vill ha det i stället. Men just nu har får jag lägga energin på annat. Jag har försökt på några andra ställen. Men jag blir gråhårig på vägen. Det finns ju hur många olika inställningar och utsende som helst. Engelska är inte min starkaste sida särskilt inte att försöka konsentera sig på när min kropp är som den är nu.  Det är inte läge nu helt enkelt. Så jag fortsätter här. Kanske jag ändrar om lite här. Bara för att få vara lite nöjd.

  • Jag läste någon stans om att det är nya regler vad det gäller underhåll. Alltså den föräldern som inte har barnet ska bidra med underhåll till den andra föräldern som ska gå till barnets underhåll. Det är tänkt att föräldrarna ska komma överens mera själva och inte så mycket myndigheter inblandade. Om jag förstod det rätt. Oro för det? Jag kan inte hitta det nu men det stod något om det på http://www.makalosa.org  Men försäkringskassan ville även utvärdera vad föräldrar tyckte om det. Så det har väl hunnit vara ett tag.
  • Jag har äntligen fått en personlig handläggare på försäkringskassan. Det tog tid må jag säga. Vet ni förresten att det inte är krav på någon speciell utbildning för att jobba som handläggare på försäkringskassan!? Titta själv på deras annonser om du inte tror mig.
  • Så vi ska träffas alla för möte om mig om någon vecka. Senast jag prata med sjukskrivningskodinatorn sa jag att det är bättre att vi bjuder in alla vi kan tänkas kan. En att vi kommer på sedan att den skulle varit med också. Om det är någon som inte fyller så stor funktion vid det mötet kunde vi ju inte vetat om innan. 
  • Det går bra för dottern på förskolan. Hinner inte klä av henne innan hon ska in. Det är positivt. Förskolepersonalen ska jobba mer med bilder i kommunikationen. Allt för att dottern ska få ett sammanhang i det som sker. Man säger att teckenspråk stimulerar språkutvecklingen hos alla barn. 
  • Innan när jag gjorde övningar nästan hela dagarna va det kanske för att jag hade så gruvligt ont och den ända gången jag inte hade ont va när jag gjorde övningar. Jag fick migrän bara jag satt still. Så det där med att bara jag tar det lite lugnt så lugnar kroppen ner sig. Nä faktiskt inte. Alternativet hade väl varit starka tabletter med morfin i. Men när man har så ont orkar man liksom inte säga det till läkare själv. TRO PÅ DET TACK!!!
  • Jag har hört att det är bra att tänka på det positiva sakerna i vardagen. Ni vet de där små. För att lura hjärnan att köra in på positiva spår. Jag har skivigt om det för men gör det igen. Hjärnan är i allra högsta grad styrd av vanor. Tankevanor och där med rätt lätt att styra...
  • på tal om det ska jag träffa den nya pratpersonen i morgon. Blir spännande att se hur det går. När jag ska lära mig att inte låta relationer och andra människor påverka mig och min inneboende spänningar. Är jag lite ironisk nu? jo.
  •   Jag ska få en ny läkare. För min nuvarande har cancer som inte vill ge med sig och hon ska opereras igen. Han jag ska träffa den nya snart och då vill han veta vad för undersökningar som redan gjorts. Jag ska ta med papper från gbg om jag har några. Två tjocka pärmar. 
  • Så hur gör man med relationer som inte klarar av att jag har det jobbigt? Bara skiter i? Eller?   
  • och till alla er som följer Mirandas blogg kommer jag inte in på den just nu. Google har gjort om något. Någon uppgradering.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar