8 december 2016

klart att det ska bli skit upp över axlarna

jag har fått en ny läkare på vårdcentralen. Han sa att han brukar få ha hand om sådana här fall. Lite av hans specialintresse. Här finns ju massa bitar kvar att ta tag i sa han och många trådar att dra i. Jag som trodde att de hade gjort allt. Han va speciell men bra. 

Så är det så att jag hade ansökt hos försäkringskassan för att bli sjukskriven och få någon sjuksrivningsgrundande inkomst. Jag har skickat in allt som behövs skickas in och fyllt i allt. Men då det gick några dagar mellan att jag slutade vara mammaledig och anmälde mig som sjukskriven så är jag utförsäkrad. Min före detta handläggare på försäkringskassan sa att hon visste inte heller att det fungera så förnns nyligen. Får man bli TRÖTT, LESS!?

alternativet är att söka socialbidrag. Eller kanske gå och gräva ner mig?

Finns det någon av er som vet någon väg i detta? Som förstår dessa nya regler? Vad de finns för vägar man kan gå? Då handläggarna knappast vet vägarna själva. 

Jag har mailat, kuratorn på sjukhuset om det och hörselpedagogen på hörselvården om det och en tjänsteman på kommunen om det. För att se om de kan hjälpa och förstå något. Men tar tacksamt i mot hjälp om du vet något också.

Nästa vecka på torsdag ska jag träffa alla inblandade. Utom min före detta handläggare på försäkringskassan. För att prata om framtiden. Min chef ska vara med via telefon. Då ska hörselpedagogen från hörselvården även vara med. Hon är van vid att dra i trådar.

MEN JAG FÅR BLI TRÖTT OCH LESS!!!

1 kommentar:

  1. De kommer nog fixa sig bra läkareverkar du fått iaf han kanske göra något kräm

    SvaraRadera