29 september 2016

att samköra sig själv

Frustrationen med när hjärnan vill massor men kroppen inte orkar i samma tempo. Hjärnan bara pumpar ider men kroppen fixar inte att köra på hela tiden. Jag vill ju kunna allt det där. Att strukturera sitt liv, att boka in pauser. Men jag tror det finns personer som liksom tänker på något vis att det håller inte logiskt att gasa på och då tar in pauser, och så finns det dom som gasar för att de vill så mycket. Jag kan tänka mig att det är samma personer som gör annorlunda när de känner att de får ont och inte de som fortsätter lika dant fast det gör ont. Jag försöker förstå människor lite nu.

Men jag kom på Paolo Roberto. Före detta proffsboxare. Om man följer honom på sociala medier så skriver han om massa saker han gör och har flera företag, programledare mm. Han är väldigt glad i att gasa. Men jag tror att nyckeln till att han klarar att hålla på är att lika mycket som han skriver om alla saker han gör så skriver han om vikten att äta och att mat blir något lustfyllt, inte att mat blir fel och bra och dålig mat. och han skriver om vikten av att träna. Varige morgon innan någon annan har stigit upp är han uppe och tränas, kör yoga, springer eller något annat och så går han alltid och lägger sig vid samma tid. När man gör så går det att gasa rätt bra för han slarvar inte med mat, motion, sömn. Det vill säga sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar