24 september 2016

trött

Jag är TRÖTT, har ONT och helt slut. Därför skrivs det inte så mycket. Man kan säga att jag lägger ner energin på dottern och sedan och väljer bort resten. Jag som vill göra massor. Det är jobbigt när huvudet vill men kroppen inte kan.

Min när vi skulle till sjukhuset i veckan med dottern frågade min mamma mig "är du helt under isen?" så jag såg nog inte så bra ut. och mina föräldrar gullar inte.

Jag tänker att jag borde ta bort min noggsida i alla fall men jag skulle gå igenom lite och se om det är något jag vill spara ner och kolla länkar lite och, nej det är inte läge för det nu. Någon gång blir mitt liv bra. Funderar på att flytta bloggen men inte nu. Det är inte läge.

Jag träffade läkaren på vårdcentralen föra fredagen. Sjukskrivningskodinatorn, läkaren, socionomen från hörselvården, min mamma va med. Vi kom överens om att jag skulle blir sjukskriven. Men tror du jag har fått något sjukskrivningsintyg av läkaren? NEJ! Vad jag inte älskar att behöva jaga och ringa och tjata. Om jag väl får tag på kommer läkaren förstå vad hon ska skriva i sjukskrivningen? Till saken är att jag får vara tjänstledig september ut och inte mera. September är liksom slut snart......................

Jag har kontakt med kurator på hörselvården som kan hitta lösningar för att få vardagen att fungera. Men det är ju en process även om det känns bra att hon vill och kanske ser allvaret. Tjänstemannen på kommunen har jag träffat igen och han ska hitta någon lösning på somliga saker. Då det är lite i sin linda så vill jag inte säga för mycket Men jag är SÅ TRÖTT!!!

Min ena syster va här i dag för att prata lite. Jag lät henne höra hur jag krasar och knäpper i ryggen. Hon höll med om att det är nog inte som det ska för hennes rygg låter inte så.

En sak till. Just nu cyklar jag med cykelvagn där jag har dottern till förskolan. Det är fyra kilometer. Men till vintern när det blir snö och halt. Hur ska jag göra då? EU-moppe? Epatraktor? just nu tillåter inte min ekonomi något sådant. Någon som har någon ide? Eller vill stödja mig ekonomiskt?


Frågor på det? De går bra att skriva och fråga här nedanför. Jag orkar liksom inte tänka riktigt klart just nu.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar