17 december 2016

välja

den nya läkaren vill att jag ska bestämma mig om jag ska vara kvar här och jobba eller flytta tillbaka till Gbg tills nästa gång vi ses. Någon gång efter jul är nästa möte.

Han säger att bara du vill tillräckligt mycket så kommer det att gå. Som att det hittills bara har hängt på att jag inte har velat tillräckligt mycket. Bara jag fokuserar på något annat blir det så bra.

jag kan det där med att hittar man något man brinner för eller tycker om så tar det fokus i stället. Jag hart varit med om det för och då fungerade det. Men denna gång fungerar det inte. Men då ville jag väl inte tillräckligt mycket eller tog i för mycket. Så kan man vända och vrida på det i oändlighet. Att jag vill för mycket eller för lite eller så har jag för lite att göra eller så ska jag fokusera på det positiva i tillvaron för att det får hjärnan att lägga fokus på det positiva. Att man måste låta murarna ramla så man släpper på spänningarna. det är inte så att jag inte kan allt det där. Det är väl det som gör mig svår som patient också.

Men nästa vecka när jag ska träffa pratperson ska jag prata om det där med hur arbetsskada jag är och att jag inte vill dra med där med att jag känner efter för mycket ett varv till.

Egentligen så skrev jag detta för att somliga kanske vill och behöver vet att det tyvärr i så fall. Om jag måste bestämma mig. Så blir det troligtvis så att jag måste avluta göteborg, säga upp lägenhet och säga upp jobbet. Om jag nu måste välja. För så ont som jag har på somliga ställen går det inte att jag kommer tillbaka till gbg nu.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar